Rustig aan in Pucon.

28 december 2017 - Pucón, Chili

Pucon, Donderdag 28 december 2017

De Duitsers hebben zich rustig gehouden! Toen we het  vanmorgen met German over die toestand hadden, maakte hij zijn excuses en vertelde hij dat hij nog nooit zoiets had meegemaakt. De groep van ongeveer 8 personen zou begin van de avond, na een bezoek aan één van de Thermen, inchecken. Toen ze er om 00.00 nog niet waren is hij naar huis gegaan en heeft een groot papier opgehangen hoe ze hem konden bereiken. Daar is kennelijk iets misgegaan omdat ze allemaal stomdronken waren. Dat hebben wij niet gemerkt maar verklaart wel hun idiote gedrag. Een van die meiden is volgens German vlak voor onze auto die op de oprit stond in elkaar gezakt, mobieltje kapotgevallen. German heeft haar naar haar kamer moeten dragen, wat een verhaal!

We hebben ons eigen ontbijt gemaakt in de keuken en daarna hadden we eigenlijk nergens echt zin in, het was ook, precies als voorspeld, zwaar bewolkt met af en toe een motregentje. De wereld zag er heel anders uit en van de vulkaan was verdwenen in laaghangende grijze wolken. Ineens voelde we ons weer geluksvogels omdat we de vulkanen gisteren zo mooi hadden kunnen zien en we zo prachtig hebben gewandeld.

Nog overwogen om naar de Termas Geometricas te gaan. Moet nogal iets zijn; een van de mooiste warmwaterbaden in Chili. Maar wel een uur rijden en bijna 35 euro entree pp. We weten eigenlijk precies hoe dat gaat: na een hooguit een uurtje hebben we het wel gehad met dat gedobber in heet water. We zijn dus niet gegaan, ook goed voor Bas die eigenlijk nog steeds niet helemaal van die keelontsteking af is. In de gezellige huiskamer met kerstboom zitten lezen. Ik heb een heel spannend boek: ' De passagier zonder bagage' van ene meneer Grangé. Geen idee hoe dat boek op mijn kobo reader is gekomen, ik zou het niet zo snel kiezen, maar het is een heerlijk boek. Beetje zoals die De Da Vinci code, volkomen onrealistisch maar toch lekker spannend! En Bas gemaakt zich natuurlijk altijd wel met zijn computer: ' werk' voor de flatcooperatie, contact met onze huurders enz enz. Later hebben we zelf gekookt, dat wil zeggen, we hebben samen de boodschappen gedaan en Bas heeft gekookt. Nou ja gekookt: aardappels gebakken en sla gemaakt. Daarbij een lekkere kip uit de gril van de supermarkt. Mmmmmm! In de keuken allemaal gezellige praatjes met medereizigers: Zweden, Brazilianen en Chilenen. Een lekker rustig dagje! Morgen weer verder: naar Valdivia, aan de kust, we zijn benieuwd!