Koh Samet.

16 maart 2018 - Koh Samet, Thailand

Koh Samet, vrijdag 16 maart 2018

Afgelopen zaterdag 10 maart zijn we ‘s avonds met David en zijn vriend Apiwit gaan borrelen en eten in Patpong, Silom soi see, bij de Telephone Bar en Stranger Bar. Heel gezellig, vooral ook omdat Cher daar optrad, het hoogtepunt van de avond! Het lukte Bas nog met haar op de foto te gaan!

Zondag 11 maart zijn we met Francois al vroeg vertrokken naar Rayong, Phoon reed,  dezelfde taxichauffeur als de vorige keer. Dit keer was ik mijn Ipad niet vergeten dus na drie uurtjes rijden stonden we bij een pier. Francois is hier heel vaak geweest en wist precies bij welke pier en welk speedboot-taxibedrijf we moesten zijn om snel en goedkoop over te varen. Vijf minuten zaten we op de boot richting Koh Samet, bijna vliegend over het water, heerlijk!

We werden hartelijk begroet door Hugette, onze Frans Canadese vriendin, andere bekenden en de jongens en meiden van de staf hier: Tam, Nu, One, Nit, Boy en alle anderen waarvan we de naam nog niet onthouden.

Vanaf hier is er eigenlijk niet zo heel veel spannends te vertellen, we doen weinig maar genieten volop. ‘S morgens rond 5.30 worden we wakker van de vogels en even later de krekels. Niet zoals in Frankrijk; liefelijk krekelgetjilp op de achtergrond, nee keihard, zeker als ze allemaal tegelijk beginnen. Na verloop van tijd dimmen ze wat en soezen wij nog even verder. Daarna ontbijt met Francois. Veel fruit yoghurt en muesli, maar meestal kunnen we ook de eitjes niet weerstaan, die precies worden gemaakt zoals we willen; scrambled, fried sunny side up of een omeletje. Daarna op ons terras voor de bungalow lezen, mailen,reisloggeren, enz. Met de dompelaar die we gekocht hebben maken we er een kopje koffie bij. Tegen 14.00 naar het strand voor een lichte lunch onder de parasol. Vanaf 15.00 als de zon wat minder fel is komt de oranje banaan tevoorschijn. ( zie video) . Dan om 17.00 een biertje met wie er op dat moment ook zin in heeft, waarna we om 18.00 het strand ontvluchten wegens heel veel hongerige muggen die dan tevoorschijn komen. Zorg maar dat je weg bent of je goed insmeert want anders nemen ze je te grazen!

We spoelen zout en zand weg onder de douche, smeren ons in met anti-mug, spuiten de kamer vol muggengif en gaan weer naar het strand. Daar staan de

Om 19.00 staan de olielampjes op de tafels ( en zijn de meeste muggen weer weg). We eten dan gebakken vis met knoflook en peper, papayasalade, Tom Yam Kung en ander lekkers! Voeten in het zand, uitzicht over de zee, wat een leven!

En dan weer op tijd ons bed in, de krekels ratelen lekker door, als ze niet gevangen worden om te eindigen in de frituur! En de Gecko laat zich ook horen; en diepe brom en dan 6 keer ; gecko, gecko, gecko..... terwijl wij in slaap dommelen...

Een heerlijk leventje zo, waar we extra van genieten omdat het einde van onze reis nadert. De planning is dat we 28 maart terug vliegen. Nog geen zin in!

1. Charles:
    16 maart 2018
    Ik mis het heel erg, geniet nog even! bedankt voor het "how to do" instructiefilmpje ;)
    met gebruikswaarschuwing, fijn dat ie bruikbaar is, liefs xc