Phrapradaeng peninslula.

10 maart 2018 - Bangkok, Thailand

Zaterdag 10 maart 2018

We wilden gisteren, vrijdag 9 maart,  met Francois naar Phrapradaeng Peninsula gaan, een soort schiereiland dat wordt gevormd doordat de Chao Praya rivier een hele scherpe bocht maakt. We wilden er vroeg naar toe, maar toen we om 6.30 de gordijnen optrokken met - zoals altijd- de woorden ‘ Hello Bangkok’, bleek het vreselijk weer: stromende regen en onweer.  Een tegenvallertje, dus na het ontbijt met Francois zijn we weer lekker ons bed ingedoken. Daarna ben ik een klusje gaan doen voor het werk; een vacaturetekst voor een belangrijke functie maken. De eerste keer in vijf maanden een beetje gewerkt, was wel even wennen haha , de  hersens kraakten een beetje, maar ook leuk om te doen.

Het bleef een sombere en regenachtige dag, dat maakt Bangkok meteen veel minder leuk moet ik zeggen! ‘S avonds zijn we gaan eten met Francois in het restaurant van het Goethe instituut, dat zit hier vlak bij. Wiener Schnitzel und bratkartoffeln, geserveerd door Thaise meisjes in een soort Deernl! Heerlijk gegeten!

Vandaag bleek het weer gelukkig beter, om 8.00 uur liepen we naar de metro, even later zaten we in de skytrain, negen haltes naar Bang Na. Vandaar een kort stukje met de taxi en toen met de ferry de rivier over naar Phrapradaeng Peninsula. Een leuk reisje! Daar fietsen gehuurd om het schiereiland verder te verkennen. Een belangrijk doel was de weekend markt: Bang Nam Phung Nok market. Dat bleek een hele gezellige markt waar we lekker hebben rondgestruind en lekker hebben gegeten ( zie video!) . Ook de tempel bij de markt bekeken ( zie video) waar Bas de kat interessanter vindt dan de monnik en toen weer verder gaan fietsen. Ook over een smal betonnen pad op palen boven het water, goed opletten! Het lijkt net alsof je door een grote tropische kas rijdt, we hoorden overal vogels, zagen vlinders en  af en toe stak er enorme leguaan ( of Varaan?) over.  Erg leuk allemaal.

Op de weg naar huis zijn we nog even gaan shoppen, we kwamen toch langs de grote shoppingmalls van Sukhumvit. Ik heb ik o.a. mooie en fijne nieuwe slippers gekocht. Eenmaal terug in het Pinnacle hebben we een biertje gedronken aan het zwembad met Francois.Zo meteen gaan we eten met David,  een andere vriend uit Amsterdam die hier (kortgeleden) naar toe is verhuist. David is tijdens zijn vakantie verliefd geworden op een Thaise jongen en heeft besloten zijn hart te volgen en hier voorlopig te gaan wonen en werken. We zijn benieuwd naar zijn verhalen.

Morgen gaan we weer naar Koh Samet samen met Francois.  We vermaken ons nog prima!

Groeten uit Bangkok!

1. Erica&Hans:
    10 maart 2018
    Jongens wat hebben jullie toch een plezier in ZO Azië. Dit bevalt jullie nog meer zo te lezen, als Zuid Amerika.
    Ik ga nu met pensioen. Tot half Juli neem ik mijn vrije dagen op. 16 maart lever ik mijn laptop en mijn pasje in bij het Transitiecentrum.
    Warme groet,
    Erica en Hans
  2. Iwan:
    11 maart 2018
    Dag mannen,
    Fijn dat jullie ook van deze “Tour” hebben genoten.
    Alvast een goede reis naar Samet en wellicht zien wij elkaar nog in Bangkok.
    En anders in Amsterdam, gezellig!
    Groeten aan Swa.
    Liefs,