La inmaculada conception....

13 december 2017 - Santiago, Chili

Alweer zo lekker geslapen!  We ontbijten ' thuis' met fruit, yoghurt en musli. Bas druk op internet met het huren van de auto. Altijd nog een heel gedoe omdat de tarieven zo ondoorzichtig zijn. Denk je een voordelige auto te hebben moet je uiteindelijk nog heel veel bijbetalen; soms vanwege het afkopen van eigen risico, soms omdat een extra chauffeur ( we willen natuurlijk allebei kunnen rijden) weer heel veel extra kost. Daar kun je dus wel even zoet mee zijn en dat was Bas dan ook.   Maakte hij bij het uiteindelijke reserveren ook nog een foutje waardoor er gebeld moest worden en we het advies kregen langs te gaan bij het plaatselijke kantoor. Daar lopen we wel even naar toe dachten we. Hadden we een beetje verkeerd ingeschat; 1,5 uur lopen!  Maar zo zagen we wel weer veel van Santiago. Toen we er bijna waren kwamen we langs een leuk restaurantje waar we lunchten. Bijna 14.30 en eigenlijk nog niet echt iets gedaan. Op het kantoor kwam alles goed en toen namen we een taxi naar het beginpunt van de one and only teleferico van Santiango. De berg op naar Cerro San Cristobal waar het enorme beeld staat van ' Onbevlekt Bevruchte; (inmaculada conception) Maria.' Waarom dat onbevlekt bevrucht er zo nadrukkelijk bij moet weten we niet, het zij zo. Het beeld is mooi en het uitzicht ook! Bleek paus Franciscus er toevallig ook te zijn wat Bas de mogelijkheid gaf zijn ring te kussen.

Terug zijn we gaan lopen . 'S avonds gegeten in een Frans restaurant dat er heel leuk uitzag maar waar het eten echt heel vies was. We hadden ons verheugd op de Pate du Chef en Confit de Canard maar het was ' degoutant'. Soms zit het mee, soms niet! Na een biertje op Plaza de Armas naar bed. Waar een van de buren een feestje had tot diep in de nacht waardoor van rustig slapen niet veel kwam......

1. Rogier:
    15 december 2017
    Heerlijk die korte broeken en strak blauwe hemel. Hier is het koud, kil en donker.
  2. Hanneke en Cris Hinssen:
    16 december 2017
    Hallo Bas en Nico,
    Al een tijdje niet meer geschreven maar wel al jullie avonturen en foto's regelmatig gelezen natuurlijk. Wat hebben jullie sinds Curaçao nog veel mooie dingen meegemaakt en gezien. Geniet de komende weken van jullie rondtocht en hou ons op de hoogte zover de WiFi het toe laat. Dan genieten wij samen mee met jullie avonturen!
    Hanneke en Cris
  3. Nico:
    16 december 2017
    Leuk dat jullie ons nog steeds volgen!