Terug in Amsterdam!

3 november 2017 - Amsterdam, Nederland

Het is vrijdagavond 3 november,

Ik ben net terug van de tandarts, mijn kroon zit erop!  Morgen gaan we onze reis hervatten en hopen we naar Lima, Peru te vliegen. Zondagavond zijn we uit Paramaribo terug gevlogen. We waren blij dat we meekwamen, niet in de business helaas en ook niet naast elkaar, maar apart van elkaar in de ecnomomy comfort; dus wel wat extra ruimte. Maandagochtend kwamen we aan. Wel een beetje raar om weer echt naar huis te gaan. En dan ook weer niet echt naar huis want daar zaten airbnb gasten. Gelukkig hebben we onze lieve vriend en buurman Francois, die zijn huis beschikbaar stelde. Hij is zelf gestationeerd in Dubai voor zijn werk. Dinsdag gingen we de gasten weg en konden we ons eigen huis in. Dat was ook wel weer fijn. We werden een beetje toerist in eigen stad, door de week vrij dat maken we eigenlijk nooit mee. Vroeg donker, dat wel,  maar gelukkig hangt overal de feestverlichting al weer, gezellig! Maandagavond roti gaan halen bij de Surinamer bij metrostation Waterlooplein. Lekker!   Dinsdag naar de tandarts. Boren, slijpen, happen enz. Heel gedoe, nooit eerder gehad maar na 1,5 uur zat er een noodkroon op.

Eind van de middag kwam Pa Sluis naar Amsterdam. We zijn gezellig een borrel gaan drinken op de nieuwmarkt en toen gaan kaasfonduen bij Bern. Heel gezellig en heel lekker!

Ik had het geloof ik al eerder gezegd, de makelaar had huurders gevonden voor 5 maanden.

Donderdagochtend kwamen ze kennis maken, aardige stel. Dit betekende wel dat we alle kasten moesten leeghalen. Alles naar de berging en een deel naar Pa Sluis in Hiversum. Hele klus!  Daarna even langs bij Ma Groot in Laren en even broer Sander gedag gezegd. Vrijdag moest Bas als voorzitter van de flatcooperatie met het bestuur naar een notaris om over de zaak van de erfpacht ( waar ik jullie niet mee zal vermoeien) te praten.

Kortom: We hebben ons niet verveeld en het was goed dat we even hier waren!  Vandaag dus mijn kroon gekregen en vanavond heerlijk en gezellig gegeten bij Huub en Jeroen. De koffers zijn weer gepakt, zo lekker slapen en dan morgen proberen mee te komen naar Lima! Wordt vervolgd, lieve groeten uit Amsterdam!

1. Karin:
    4 november 2017
    Nou gelukkig zit het met je kroon lekker mee. Nu fingers crossed zodat jullie morgen je reis verder kunnen vervolgen. xxx
  2. Swa:
    4 november 2017
    Een hele fijne reis Naarden Lima.. jullie komen mee.. ik duim... liefsssss
  3. Marie-José:
    4 november 2017
    Heeel veel plezier! Ik lees en leef met jullie mee. 😗
  4. Iwan:
    4 november 2017
    Fijne vlucht en jullie komen vast mee!
    Hoe laat vliegen jullie?
  5. Charles:
    4 november 2017
    Bij mij brak 2 dagen voor vertrek ook een stuk tand af! ook net op tijd gefixed, gelukkig niet in Peru :) Goeie vlucht en happy landing.
    avontuur deel 2
    xc
  6. Ans Dijs:
    4 november 2017
    Lieve mannen, een hele fijne voortzetting van jullie reis. Lekker om zo de donkere dagen te ontsnappen. Wij zien uit naar jullie nieuwe belevenissen. Groetjes Ans en Yvonne
  7. Gerard:
    4 november 2017
    Je bent dus weer lekker "gebekt" Nico, lees ik uit jullie verhaal. Dat tussendoortje naar NL past niet echt bij de reis maar was erg nuttig en niet overbodig schijnbaar. Hadden jullie nog niet genoeg Roti gegeten in Suriname? Had er toch een lekkere stamppot ingeschoven want die gaan jullie echt missen de komende maanden (d.w.z. als jullie niet weer NL aandoen) Kaasfondue bij Bern is een aanrader, echt smakelijk!! En terwijl ik dit schrijf de heren vliegen businesclass richting Lima begrijp ik, ach dat doet maar. Tot schrijfs in Lima!!
  8. Tatjana:
    7 november 2017
    Hèhè Nico wel fijn dat dat gefixt is joh 😁😁 lekker dat jullie long stay huurders hebben ! Beetje late reactie maar hondje Zus snippie was gesteriliseerd daarna een bloeding brrr, daarna hechtingen allemaal
    Open je kon er vier vingers insteken Jeetjemina nou ja nu gaat het redelijk en over 7 dagen hopelijk die rotkap af 👍🌴 ga langzaam steeds wat lezen!! Doeidoei mis jullie 😳