Op naar Bolivia!

28 november 2017 - Copacabana, Bolivia

Dinsdag 28 november 2017

We leven al een tijdje in een heel ander ritme dan we gewend zijn. We liggen steeds voor 22.00 uur in bed en staan vaak tussen 6.00 en 7.00 op. Een fijn ritme hier! Vanmorgen ook weer vroeg op, tassen inpakken en ontbijten. Om 8.00 uur werden we afgehaald door de Bolivia Hop bus. De gids legde goed uit wat ons te wachten stond; bij de grens de bus uit, alle tassen meenemen. Eerst naar de Peruaanse grens dan een paar honderd meter lopen en vervolgens naar de Bolivaanse grenspost. Daar staat ook een andere bus klaar die ons naar Copacabana zou rijden. Voor ons Europeanen is het visum gratis, Amerikanen betalen 130 dollar. Ja, Bolivianen moeten ook betalen voor een Amerikaans visum dus dat laten ze niet op zich zitten! Lang verhaal kort; het verliep allemaal probleemloos en we hebben weer twee mooie stempels in ons paspoort. Na de grens was het nog maar een kwartiertje rijden naar Copacabana. We verlaten Peru met een beetje pijn in de buik. Wat hebben we het er leuk gehad! Hier gaan we nog wel eens terugkomen denken we.

Na aankomst in Copacobana snel naar ons hotel. Bas had gezegd dat het’ wel leuke’  kamers waren. Had hij gezegd om mij te verrassen want het was een zwaar understatement; we zitten in een prachtig ‘ Gaudi- style-huisje tegen de berg aan met een schitterend uitzicht over het Titicacameer. Binnen een houtkachel, warme inrichting en een bijzondere badkamer. De slaapkamer op de vide heeft mogelijk nog een mooier uitzicht. Ik liep helemaal te stuiteren zo leuk, ik geloof niet dat ik eerder in zo’n leuk huisje heb gezeten! ‘S avonds toen het afkoelde -we zitten nog steeds om ongeveer 4000 meter hoogte - ging natuurlijk de houtkachel aan, glaasje rode wijn, wie doet ons wat! Heerlijk in slaap gevallen.