Cucao

11 januari 2018 - Cucao, Chili

Cucao, ( 9, 10 januari en ..) Donderdag 11 januari 2017 21.00

We zitten sinds dinsdag in een prachtig hostal in Cucao! Ik kan me niet herinneren dat we ooit zo mooi hebben gezeten, in een gehucht aan een weg die doodloopt, dus heel rustig, direct aan het meer, en met een niet te geloven uitzicht! Zie de foto's! Ook het weer is helemaal opgeknapt, droog en zonnig!  We hebben de afgelopen dagen wat wandelingen gemaakt in de omgeving, niet  te lang allemaal want we zijn een beetje lui.  Na het ontbijt zitten we zo lekker op de houten vlonders over het meer te kijken, de krant te lezen, nog maar een kopje koffie erbij... dat we pas tegen de middag beginnen te wandelen. En er zijn hier eigenlijk ook geen lange wandelingen dus dat komt goed uit! En als we weer terug zijn gaan we weer lekker over het meer kijken. Gisterenmiddag was het zo warm dat we de zwembroeken hebben aangetrokken en zelfs even het meer zijn ingesprongen, heel kort want heel koud! Bas heeft weer zelf gekookt want lekker eten is hier moeilijk te vinden! De gemeenschappelijke huiskamer is hier ook zo prachig, met houtkachel en glazen schuifpuien rondom zodat je ook als het wat kouder begint te worden nog heel fijn zit. En dan nog de kers op de taart: de houtgestookte hottub in de tuin. Daar gaan we zo in. Om 21.30 als de zon begint onder te gaan. Het schoorsteentje rookt al flink! Zal mij benieuwen! Cacao is ook het Zuidelijke eindpunt van onze reis door Chili, morgen vertrekken we weer richting Noorden. Eerst terug naar Puerto Octay. Het is daar de komende dagen mooi weer, we willen toch nog een keer wandelen op vulkaan Osorno en het ligt mooi op de route terug......

23.30

De hottub was echt geweldig! Wat een leuk ding, hout erin, lekker opstoken en dan genieten van het warme water met een geweldig uitzicht over het meer terwijl het langzaam donker wordt!

We gaan nog proberen of we dit verslag en de foto's erop krijgen en dan lekker slapen!

1. Marjory Smiers:
    12 januari 2018
    Wat een fantastische plek!
  2. Charles:
    12 januari 2018
    Wat een mooie plek weer, mooi huisje met panoramauitzicht, jullie zien er ook steeds relaxter eruit!
  3. Wim:
    12 januari 2018
    Ha lieve mannen, wat hebben jullie het heerlijk. Wordt een "heel klein beetje jaloers" op al die mooie plekken en verhalen. Van afstand geniet ik heerlijk mee met jullie reis. Hier gaat alles prima, de dagen worden alweer langer.....
    NL staat bijna onder water, spectaculair rivierenlandschap met ruim 6 meter boven NAP. Dat hebben wij dan weer terwijl jullie heerlijk zaten te bubbelen in de hot tub.
    Frankrijk gaat aan onze kant ook heel voorspoedig, nu midden in de verbouwing, komende zomer zijn jullie van harte welkom. Veel liefs en kus xx
  4. Nico:
    12 januari 2018
    Het is inderdaad een fantastische plek Marjory en heel erg Zwitserleven Karin! We zijn inderdaad heel relaxed Charles en vinden het heel jammer dat we hetbhoge water missen haha! Fijn dat het goed verloopt in Frankrijk ( verbouwen in Frankrijk, Een vak apart! we komen het graag bewonderen komende zomer!
    Allemaal liefs uit Chili!
  5. Ms. Bea:
    ❤️❤️❤️
  6. Loek en Wil:
    Nu al naar het noorden ? Jullie zijn pas 32.000 km ver !!🙈
  7. Henk en Elly:
    13 januari 2018
    Wat zijn jullie aan het genieten!!
    En wat een mooie foto,s.
    Leuk om jullie te volgen. Veel plezier.
    Jullie zien er ook echt uitgerust uit. Geweldig
    Groetjes van Henk en Elly
  8. Marceline VandeWater:
    13 januari 2018
    Fijn dat jullie turnaround point ook echt een hoogtepunt is, en niet grauwe luchten en regen! Wat een schitterende plek aan dat meer, en een prachtige ruige kust daar vlak bij. Het is niet waarschijnlijk dat wij daar ooit naar toe zullen gaan, maar nu zijn we er toch een beetje geweest;-)! Geniet nog lekker, en safe travels!
  9. Nico:
    13 januari 2018
    Ja wat hebben we al veel kilometers gereist he, Loek en Wil, leuk dat jullie ons volgen Henk en Elly! Jullie zitten lekker op Bonaire toch? Ook niet verkeerd! En Marceline: ik zal die man van jou nog eens op andere gedachten proberen te brengen 😄als jullie weer in Amsterdam zijn!