Drie Koningen

6 januari 2018 - Ancud, Chili

Ancut, Zaterdag 6 januari 2017, 21.15

We zitten in de serre van Hostal Mundo Nuevo en kijken uit over de Pacific. Nog steeds laag hangende bewolking en af en toe stortbuien maar het kan de stemming niet bederven, wat zitten we hier mooi!

Drie koningen wordt bij ons niet zo gevierd maar hier nog wel. Vanmorgen bij het ontbijt een bijzonder brood, een soort ketting van ronde broodjes. In één van die broodjes zit een plastic beeldje van een koning ingebakken en wie dat broodje heeft is de koning van ontbijttafel. Drie maal raden wie hem had..... jaja Bas natuurlijk ! De koning... en waar is Maxima riep de Argentijn aan de ontbijttafel ... ja ja... gewoon blijven lachen!

Een goed begin dag dus. Na het ontbijt de spullen in gepakt en afscheid genomen van Armin en Nadia, heel hartelijk allemaal! Op naar Chiloe, het eiland ten zuiden van de ' Lake district'. Twee en half uur rijden verder moesten we de ferry op. NIet een hele grote. Een half uurtje varen naar de overkant. Zeehondjes begeleiden ons, nieuwsgierig met hun koppies boven water. Een half uurtje later reden we Ancut in. Geen stad om heel vrolijk van te worden, zeker niet in een grijs druilerig regentje. Maar toen we de kustweg bereikten en ons hostal zagen werden we weer blij. Een sfeervol houten hostal met een mooie serre aan de voorkant. Onze kamer kijkt ook uit over de zee. In de tuin is ook een houtgestookte hottub. Ik denk dat we die een keer gaan afhuren, in de kou en de regen dobberen in een houtstookte hottub, uitkijkend over de Pacific, dat lijkt me wel wat! We zijn de stad ingelopen en ontdekten een lunchtentje waar het binnen warm was. Wat fijn! Het is hier zo vaak koud en dat vinden we zo armoedig! Dat het buiten regent en somber is is tot daar aan toe, maar als je dan niet ergens lekker warm kunt zitten, bah! De keuken in het hostal zal er prima uit dus besloten we maar zelf te koken. Boodschappen gedaan en toen terug naar ' huis' . Bas heeft weer heerlijk gekookt, spaghetti met zelfgemaakte kipschnitzels.  Intussen reislogger bijgewerkt. Nu nog koffie en straks ons bed in met de zee ruisend op de achtergrond....