Islotes de Punihuil.

7 januari 2018 - Ancud, Chili

Toen rond het middaguur de zon doorbrak wisten we niet hoe snel we in de auto moesten springen om van het lekkere weer te gaan genieten, je weet hier nooit hoe lang de zon zal schijnen dus snel handelen was geboden. Op naar de Islotes de Punihuil, een paar rotseilandjes voor de kust in een vissersgehucht. De weg erheen was al een feest, langs de oceaan met die heerlijke zoute zeelucht en prachtige uitzichten. Heel erg Ierland met glooiende groene weilanden afgewisseld met kliffen langs de kust. Toen de weg ineens ophield en we alleen door door een nogal diepe stroom verder het strand op konden rijden, hebben we de auto maar geparkeerd. Anderen met wat stoerdere bakken reden er gewoon doorheen. Jammer dat wij ook niet zo'n auto hebben, net als in Costa Rica, met de auto het strand op rijden is zo leuk! Gelukkig stopte er al snel een pick-up truck met een stoere Chileen erin die ons uitnodigde om in de achterbak te stappen en zo de rivier over te steken naar het strand. Daar aangekomen konden we met een boot de zee op om zeehonden, pinguïns, andere vogels en walvissen te spotten. De walvissen hebben we helaas niet gezien maar pinguïns en zeehonden wel. Altijd leuk een tochtje in een bootje over de zee om van de natuur te genieten. Niet te lang want zoiets gaat op een gegeven moment vervelen. Na een uurtje varen gingen we terug naar het strand, prima timing!  Met een ingenieus wagentje zorgen ze ervoor dat je droge voeten houdt bij het uitstappen. Geluncht met uitzicht over de zee, een soort Ceviche met mosselen en andere vis en gebakken inktvis, mmmm! Daarna nog een prachtige wandeling over het strand en toen weer terug naar de auto. We misten onze stoere Chileen om die rivier weer over te steken! Bas stampte er gewoon doorheen met schoenen aan, die natuurlijk helemaal volliepen. Ik had geen zin in zeiknatte wandelschoenen en ben er dus op blote voeten doorheen gegaan, geen pretje over dat grind en ijskoud natuurlijk! Het is inmiddels 18.15 en we zitten in de voortuin te schrijven en lezen op deze heerlijke plek. We gaan zo uiteten in het stadje aan de haven. Bas neemt de plaatselijke specialiteit ' Curanto' , een stoofpot van schelpdieren, aardappels, en  varkenvlees. Mij iets te heftig geloof ik. We zullen zien. Tot nu toe weer een van de topdag!

1. Charles:
    8 januari 2018
    Ziet er weer heerlijk uit, vreemd gezicht die pinguins in het groen en bas in het geel :)
  2. Swa:
    8 januari 2018
    Wat een prachtige natuur.. mooi mooi