La Paz verkennen.

4 december 2017 - La Paz, Bolivia

Maandag 4 december

Na die sombere regenachtige en beetje saaie zondag wilden we vandaag weer leuke dingen gaan doen. De hele nacht hebben we de regen met bakken uit de lucht horen vallen en vanochtend was het niet veel beter. Nou dan blijven we binnen. Ontbijt, koffie, muziekje aan, de regen tikt tegen de ramen; het lijkt Amsterdam wel, maar niet ongezellig eigenlijk. Foto's uitzoeken, krantje lezen ( wat fijn dat ik het Parool gewoon kan downloaden) enz. Tegen de middag werd het droog en toen zijn we La Paz ingelopen. Een totaal andere stad dan gisteren: overal leven in de brouwerij, veel mensen op straat, stalletjes met koopwaar. Een prachtige oude ( kantoor) boekwinkel binnengelopen met hoge stellingen vol boeken maar ook ontelbare soorten pennen, potloden en een hele la vol verschillende soorten gummetjes, heerlijk!

In La Paz zijn, pas sinds kort,  enorme kabelbanen gebouwd als nieuwe vorm van openbaar vervoer. We hadden het al eerder gezien in Colombia. Een slimme manier om al die tegen de bergen gebouwde wijken te ontsluiten en natuurlijk meteen een toeristische attractie van jewelste. Vanuit ons appartement zien we in de verte de ' oranje lijn'  gaan. Die hebben we een stukje genomen. Prachtig uitzicht en dat alles voor 3 Bolivianas per ritje: nog geen 40 cent. Kom daar maar eens om in Zwitserland! 'S avonds lekker Mexicaans gegeten op advies van onze tripadvisor. Daarna op het grote plein voor de San Franciscuskerk genoten van reuring, vooral van kindertjes die kerstliedjes ( Zuid Amerika Style) aan het zingen waren. ( Zie video) De enorme kerstboom is nog niet aan dat doen ze dinsdag 5 december pas.

Het was weer een leuke dag!

1. Gerard van Mossel:
    11 december 2017
    Wat een geweldig idee die kabelbanen, en al die mensen zitten dus niet in een auto!!