Lelaxen in Bangkok.

2 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Bangkok, Vrijdag 2 februari

We zijn al ruim een week hier, doen rustig aan en hebben ons nog geen moment verveeld. We staan altijd vroeg naar bed en staan ook vroeg weer op.  Dat was vroeger wel anders; vaak tot (te) laat het beroemde nachtleven van Bangkok in, maar we worden ouder en wijzer haha!

Om de dag gaan we hardlopen in het Lumpinipark. Eergisteren zelfs in de stromende regen, helemaal doorweekt waren we, maar niet koud!  Na een gezond ontbijt doen we dan iedere dag wel iets leuks; maandag zijn we gaan winkelen met Iwan. Altijd weer bijzonder hier, de enorme shoppingmalls, Paragon, MBK, Siam etc in. Ongelovelijke luxe en onvoorstelbaar dat het allemaal kan bestaan. We zijn er eerst helemaal naartoe gelopen en toen als lunch all you can eat Japans gaan eten. Goede sushi, sashimi, gegrilde zalm, zeewiersalade... mmmmm.... en dat voor 17.50 de man inclusief (fris) drank.

Bas heeft zijn telefoon van een nieuw beschermglasplaatje laten voorzien en Iwan heeft een nieuwe Ipadhoes gekocht. na het winkelen heel gezellig geborreld bij Iwan thuis.

Dinsdag zijn we weer gaan winkelen Bas en ik samen. De uitdaging was om zonder Iwan de weg te kunnen vinden en de G-star winkel te vinden omdat Bas nieuwe gympen nodig heeft. We hebben het gevonden, alleen verkochten ze geen gympen helaas.  We waren met de taxi heen gegaan  dus deze keer helemaal terug gaan lopen.

Woensdag regenende het pijpenstelen,  een mooie dag om samen met Iwan chique te gaan lunchen in het Sukhotai hotel. Iwan heeft de sport om via een app  aanbiedingen op te sporen voor lunchbuffetten in chique hotels. Met een korting van 50% is het dan heel goed te doen. Voor een kleine 20 euro ( ex drank) zaten we daar heerlijk te happen; natuurlijk weer heerlijke sushi en sashimi, eend, gegrilde vis, schelpdieren en heerlijke salades. Toen moest het dessertbuffet nog komen; truffels, crème brullee en heel veel andere heerlijkheden. Het kaasbuffet hebben we maar gelaten voor wat het was. We noemen Thailand altijd luilekkerland en dat is niet voor niets! "S avonds op advies van Iwan bij wijze van ' balansdiner'  alleen wat fruit gegeten dat je hier kunt halen bij een van de vele fruitstalletjes.

Gisteren een heel leuk uitstapje gemaakt naar Koh Kret. Een eiland in het noordelijk deel van Bangkok in de Chao Playa rivier . Met de bus heen, toen in een wiebelig bootje naar het eiland overgestoken ( bleek later ook een gewone pont te gaan) en toen over het eiland geslenterd. Het Thaise leven aanschouwd en enkele van de vele tempels bekeken. Om 17.00 vertrok vlak daarbij de ' green flag' taxiboot. Heerlijk met het mooie licht van de zonsondergang over de rivier terug naar de stad. Om 19.00 stapten we uit.

Vandaag weer een luierdag, na het hardlopen en ontbijt aan het zwembad gaan liggen; lezen en zwemmen, zonnen. Reislogger schrijven en de was wegbrengen waren de meest inspannende activiteiten tot nu toe. Dinsdag vertrekken we uit Bangkok en gaan we naar het eilandje Koh Samet. Daar is Charles nu ook. Wordt vervolgd!

1. Henk en Elly:
    2 februari 2018
    Jullie zijn echt in luilekkerland aangekomen. Ook geen wonder dat jullie vaak gaan hardlopen. Die sushi en andere lekkernijen moeten er ook weer af. Anders passen jullie straks niet meer samen in jullie mooie camper. Groetjes van ons en geniet er lekker van.
  2. Gerard van Mossel:
    4 februari 2018
    Een andere cultuur en ja hoor, de heren gaan in een nieuwe modus!!! Dit is wel een heel andere manier van leven dan dat jullie in Zuid-Amerika leefden. In alle opzichten een wereld van verschil. Jullie beginnen zelfs de "R" al als "L" uit te spreken resp. te schrijven zelfs.
  3. Margreth:
    9 februari 2018
    Ik vind het wel weer tijd worden voor een update.