Na regen komt zonneschijn.

5 oktober 2017 - St. Willibrordus, Curaçao

Nadat we gisterenochtend ( woensdag 4 oktober) weer gewekt waren door het vogelconcert zaten we al vroeg aan de yogurt met veel vers fruit te genieten van de zon die opkwam. Om 8.00 weer koffie bij Paul en Tatjana, is een dagelijks ritueel hier. Gezellig zitten keuvelen met de ander gasten tot een uur of 10. Toen begon het dicht te trekken en te regenen. Dat gaat zo wel over zoals altijd hier dachten we, maar niets bleek minder waar; het kan hier ook gewoon een hele dag regenen, grauw en grijs zijn. Dan valt er meteen ook weinig anders te doen dan een beetje lezen, internetten etc. Aan het eind van de middag maar even boodschappen gaan doen. We waren vergeten thee te kopen en daar hadden we zin in dus regenjacks aan en in het autootje door de regen richting Willemstad waar de grote supermarkt zit. Curacao liet zich van zijn andere kant zien en dan is er weinig verschil met Nederland! Eenmaal terug heeft Bas weer heerlijk gekookt, gebakken aardappeltjes en  vis met sla. Toen op tijd weer op tijd gaan slapen. De haan van de buren is een beetje van slag hoorden we al van Tatjana dus midden in de nacht al twee keer wakker van die ( K) haan. Uiteindelijk kraaide hij ook bij het krieken van de dag zoals het hoort en al snel werd het weer een heel vogelconcert, we deden onze ogen open en zagen een wolkenloze hemel waar de zon aan het opkomen was. Dat is fijn! Na een wederom gezellige ochtendkoffie meteen in het het autootje naar het strandje ' Daaibooi' . Een prachtig baaitje, parasols van palmbladeren, een ' snack' ( snack/ koffiebarretje) waar we ook strandbedjes konden huren en een azuurblauwe zee! Nog geen snorkel gekocht maar wel mijn zwembrilletje mee. Gelukkig maar want heel veel en heel veel verschillende soorten vissen, van klein tot groot, soms in enorme scholen, van geel tot pimpelpaars in allerlei combinaties. Morgen als eerste een snorkelsetje scoren om er echt rustig van te kunnen genieten! In de snack werden de vogels gevoerd, ook leuk om een beetje naar te kijken. Nou ja en verder dus wat lezen ( prachtig boek : de tolk van Java!) zwemmen, muziek luisteren, lunch ( broodje krab en patatje speciaal!) en tegen elkaar zeggen dat we het zo goed hebben zo. Om 17.00 toen de zon minder heet werd en schitterde op het water een koud biertje.  Heerlijke dag! Net een bordje pasta met inktvis , nu ( 20.00)  aan de koffie en zo weer op tijd slapen. Het waait lekker dus geen muggen en niet zo warm. We hadden net ook een mooie maansopkomst en de volle maan staat inmiddels hoog aan de hemel. ( is het in Nederland dan ook volle maan?Geen idee!) En last but not least: mijn vulling zit tot nu toe prima ( fingers crossed)

Tot de volgende keer!

1. Marjory Smiers:
    6 oktober 2017
    Hi wat heerlijk voor jullie. Ik zoek nu de zon op met pa en zus in Malaga. Geniet en een dikke knuf.
  2. Iwan:
    6 oktober 2017
    Ziet er heel relaxed uit - om jaloers van te worden :-)
    Geniet er maar van!!
  3. Ans Dijs:
    6 oktober 2017
    Hoi Bas en Nico, wat leuk om jullie verhalen te mogen lezen.ik volg jullie met veel plezier, groetjes en liefs Ans
  4. Noldie:
    6 oktober 2017
    Heerlijk om te lezen en te zien. Die Tarzan bij de waterval spreekt me wel aan ;-)
  5. Arthur:
    6 oktober 2017
    Wat een leuke verhalen jongens, afgezien dan van gedoe met tandarts. Ziet er prachtig uit op de foto’s. Wat een mooie baai ook! Liefs Arthur en Arno