Het relaxte Caribische leven....

8 oktober 2017 - St. Willibrordus, Curaçao

We kwamen hier naar toe om eerst eens even goed uit te rusten, nou dat lukt heel goed! Een kleine terugblik: Vrijdag 6 oktober werden we gewekt door onweer en tropische stortregens ( zie video)  maar tegen 8.00 werd het droog en na de gezellige koffie scheen de zon alweer, maar zo mooi als donderdag was het niet. Na wat aangetuttel besloten we het eiland maar een beetje verder te gaan verkennen. We zijn naar strandjes gereden verder op de Westpunt: grote knip en kleine knip, maar dat kon niet op tegen Daaibooi! Onderweg heerlijk geluncht, lekker visje met uitzicht over zee. Daarna naar Willemstad om boodschappen te doen en snorkelsetjes te kopen. Toen we terugreden werd het weer strakblauw en warm dus toen de boodschappen in de koelkast zaten nog even naar Daaibooi. Lekker het laatste uurtje ( vanaf 16.30 ) in de zon en natuurlijk onze nieuwe snorkelsetje uitproberen. Prachtig om het onderwaterleven rustig te kunnen bekijken. Terug in de tent onze kant en klare nasi- goreng opgewarmd en opt tijd gaan slapen. Zaterdagochtend 6 oktober werden we gewekt door de zon die al op onze gezichten scheen. Allebei heerlijk geslapen en een stralend blauwe lucht! Fruit, Yoghurt en koffie op de waranda. Daarna verhuizen; we hadden de safaritent tot vandaag. We verhuisden naar  " De villa" die we delen met Dan, een aardige Amerikaan. Het was natuurlijk nog wel wat gesleep maar na een uurtje waren we over. Niet zo prive en romantisch als de tent maar wel lekker hoog op de berg met een fijn waranda met ligbedden. Het windje waait heerlijk door de villa en het is hier dus veel aangenamer van temperatuur. En we zittten twee stappen van het zwembad.....Na de verhuizing naar het strand. We gingen naar Cas Abao maar maakten meteen rechtomkeerd. Teveel mensen, vooral toeristen.... op naar Daaibooi. Daar was het ook drukker dan gisteren maar  vooral mensen en heel veel kinderen van Curacao. Een heel leuk ontspannen sfeertje! Kinderen aan het spelen , voetballen en zwemmen,  toeristen er tussen, beetje snorkelen, lezen en wat lekkers eten. Heerlijk! Op aanraden van Cris, Hanneke, Thomas en Juul ( onze vaste ochtendkoffieclubje) zijn we 's avonds gaan eten in landhuis ' Klein Santa Martha' . Op tijd gegaan zodat we konden genieten van het uitzicht met ondergaande zon. We zaten er prachtig, leuke jongens in de bediening en heerlijk eten!  Daarna nog een biertje bij Williwood waar een leuk bandje speelde. We kwamen daar tot de conclusie dat we Curacao echt heel leuk vinden! Dat komt door de heerlijk ontspannen sfeertje en de aardige mensen. wij hadden vooraf het beeld van Curacao als een heel gelikt toeristisch eiland. Dat zal het In de buurt van de grote ( van der Valk) hotels ook wel zijn, maar hier op de Westkant van het eiland is alles nog zo lekker kneuterig en ontspannen. En zoals gezegd de mensen zijn ook allemaal zo aardig! We komen hier nog wel eens terug!
Nu op de waranda het reisdagboek bij te werken, nog geen vastomlijnde plannen voor vandaag, we zien het wel! Groeten allemaal!

1. Iwan:
    8 oktober 2017
    Dag mannen,
    Het leest heerlijk weg en ik zou er graag bij willen zijn.
    Voor mij nog een maand in Amsterdam.
    Veel plezier in het nieuwe onderkomen, wanneer vliegen jullie naar Paramaribo?
    Liefs,
    Iwan
  2. Nico:
    10 oktober 2017
    Hoi Iwan,

Zondag vliegen we naar Paramaribo! Maar we zitten hier voorlopig ook nog heerlijk! Groetjes!