vogels, luxe paardjes, schildpadden en barbeque.....

10 oktober 2017 - St. Willibrordus, Curaçao

Het was gisteren - maandag 9 oktober- weer een heerlijke lazy monday. Na het ontbijt op de waranda blijven hangen. De vogels wisten ons voorbakje met suikerwater, tomaat en watermeloen goed te vinden en Bas kon zich uitleven met zijn nieuwe fototoestel. Mooie vogelplaatjes geschoten.

Onderweg naar de supermarkt bedachten we ineens dat het wel leuk zou zijn om eens te gaan kijken bij al die luxe hotels aan de andere kant van Willemstad. Zo gezegd zo gedaan, even later reden we over de Julianabrug met schitterend uitzicht over de haven Willemstad. De hotels staan in Jan Tiel en toen we parkeerden zagen we ook meteen een Albert Heijn. Geen noodzaak maar toch wel fijn. Pain de boulogne, spa rood, pure chocolade, allemaal lekkere dingetjes gekocht.

Het strand van Jan Tiel ziet er zeer gelikt en luxe uit, fijn wit zand, chique parasols en stoelen, mooie bars en restaurants en heel veel luxe paardjes uit Nederland. Wat zijn we blij dat we daar niet terecht zijn gekomen, wij vinden onze strandjes veel en veel leuker!!

Na de boodschappen doorgereden naar Playa Grandi, een klein baaitjes met een stijgertje waar vissersbootjes kunnen aanmeren aan het eind van de middag. Direct ernaast kan de vis op een soort betonnen werkbank worden schoongemaakt. Het afval gaat het water in en dat is het leuke: daar komen zeeschildpadden op af! Heel leuk om al snorkelend met de schildpadden te zwemmen. Ze moeten af en toe naar boven om lucht te happen dus als je gewoon een beetje met ze mee zwemt komen ze vroeg of laat vlak bij je boven . We hebben er veel gezien van klein tot groot: wel bijna een meter lang schat ik zo! En verder natuurlijk ook veel andere vis rond die stijger, in enorme scholen! wij vinden dat baaitje 10 keer leuker dan Jan Tiel!

'S avonds barbeque in het resort. De zoon van Paul, Sam verzorgde het allemaal. Heel gezellig en heel lekker! Veel gelachen met Tatjana en Inkie, ook om de andere gasten die soms zeer apart zijn! Nog even afgekoeld in het zwembad en toen gaan slapen met iets te teveel witte wijn achter onze kiezen. Het was weer een mooie dag!

1. Gerard van Mossel:
    11 oktober 2017
    Leuk verhaal weer en wat lekker dat jullie de luxe aanschouwd maar afgewezen hebben. Knap hoor!!!
  2. Hanneke Hinssen:
    11 oktober 2017
    Het is weer wennen in Nederland na twee weken daar geweest te zijn.
    Ik mis het enorm het luie leventje daar.
    Maar heel herkenbaar. De mooie stranden aan Westpunt zou ik ook niet willen ruilen tegen de luxere oorden.
    Fijn dat de BBQ gezellig was.
    Groetjes aan iedereen die wel daar nog kennen.
    Geniet nog een paar dagen van het mooie Curacao en dan verder. Heerlijk.
  3. Nico:
    11 oktober 2017
    Dank allemaal voor de interesse, leuke en lieve reacties. Wordt gewaardeerd!
  4. Nico:
    11 oktober 2017
    Dank allemaal voor de interesse, leuke en lieve reacties. Wordt gewaardeerd!
  5. Tony:
    12 oktober 2017
    Nice liefjes geniet
  6. Karin:
    13 oktober 2017
    Het ziet er allemaal heel relaxed uit Bas en Nico! 💋
  7. Tatjana:
    23 oktober 2017
    Ahh leuke foto's van de vogeltjes