Op de scooter!

26 februari 2018 - Luang Prabang, Laos

Luang Prabang, Maandag 26 februari

Het was ons gelukt vroeg op te staan en na het heerlijke ontbijtje van onze Belgische gastheer Peter, zaten we om 8.00 kant en klaar om op onze scooter te stappen. Maar natuurlijk waren er om 8.00 geen scooters en om 8.30 ook nog niet, het blijft natuurlijk Azië. Peter die het allemaal geregeld had begon te bellen en uiteindelijk zaten we 8.45 op onze scoortertjes, 125 CC dus zeg maar scooters, lekker pittig! Meteen voelden we ons er meer bij horen, net als alle Laotianen op de brommer, vrij om te gaan en staan waar we willen en lekker de wind door de haren. Helemaal gelukkig.

Eerst naar de Kuang Si watervallen, een kleine 30 kilometer rijden. We wilden opschieten want die watervallen zijn nogal populair dus je kunt er maar beter een beetje vroeg bij zijn.  Wel goed opletten natuurlijk; gaten in de weg, overstekende kinderen of honden, een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar na ruim een uurtje zijn we veilig gearriveerd. Die watervallen overtroffen onze verwachtingen, het leek Plivice in Kroatie wel voor degenen die dat kennen. En mag je in Kroatie inmiddels niet meer onder de watervallen zwemmen, hier nog wel; leuk! Even later lagen we in een prachtig en fris azuurblauw meertje onder een waterval te genieten. Op de terugweg naar Luang prabang lunchten we met prachtig uitzicht op de rivier. Terug in de stad namen we de ferry naar de overkant van de rivier. Daar hebben we rondgereden over veelal onverharde wegen door lieve dorpjes, waar kinderen lachend en zwaaiend met ons meerenden terwijl ze heel hard ‘ Hello!’  riepen.

Om 17.00 waren we terug in Guesthouse Rimvang waar we na een verfrissende douche aan een koel Beerlaotje zitten. Het was een heerlijke dag, de foto’s spreken voor zich.

1. Iwan:
    27 februari 2018
    Fijn dat jullie een heerlijke dag hebben gehad.
    Geniet vandaag van jullie laatste dag in Luang Prabang en zie jullie morgenavond in Bangkok.
  2. Conny:
    3 maart 2018
    Ehm, ik moet het toch even vragen hoor.
    Wind.....haren.....helm? ;-)