Zondag rustdag

1 oktober 2017 - Willemstad, Curaçao

Iets wat we in Amsterdam al heel lang niet meer kennen is hier nog heel aanwezig: de zondagrust. Werkelijk alles is dicht en het is heel rustig op straat, niets te doen kortom! Nou kwam ook dat weer niet zo slecht uit want om nou te zeggen dat wij alweer barstten van de energie; nee niet echt. Maar iets eten moesten we wel dus door het stadje geslenterd in de hoop dat er toch ergens iets open was. gelukkig was er op het WIlhelminaplein een tentje open en ze hadden ook er nog heerlijke ( Nederlandse) ontbijtjes: broodjes met ham, kaas, een gekookt eitje en jam. Koffie en jus d orange. Er lagen kranten, we luisterden een beetje mee met de gesprekken om ons heen, lieten ons de broodjes goed smaken en namen er nog maar een kop koffie bij. Weer rustig teruggeslenterd en op de terugweg genoten van het spectaculaire schouwspel van een enorm vrachtschip dat door de Sint Annabaai de haven verliet. De Koningin Emmabrug is een lange drijvende pontonbrug die dan naar een kant 'opengevaren' wordt om zo ruim baan te geven aan die enorme schepen. Op dat moment start ook de ferrydienst om de mensen van de ene naar de andere kant te varen.

Terug in het hotel zijn we een paar uurtjes bij het zwembad gaan zitten. Toen we s'avonds op pad gingen om wat te eten bleek van de zondagsrust ineens weinig over: overal muziek op straat en eettentjes. Er bleek een cultureel festival te zijn dat werd afgesloten met veel gezelligheid. Het ons vertrouwde Wilhelminaplein was druk en levendig en er trad een band op met lekkere Caribische muziek. Een leuke laatste avond in WIllemstad want morgen gaan we verder naar het resort dat we geboekt hebben in de buurt van Willibrord!

1. Ellen Sanders:
    4 oktober 2017
    Enig te lezen zo bij mij Hollandse ontbijt op een grijze dag! Heb t goed mannen. Liefs van de houtmannetjes